dissabte, 13 de març del 2010
dilluns, 8 de març del 2010
L’Espluga de Francolí paga a Adif per mantenir oberta l'estació
L'Ajuntament [de l'Espluga de Francolí] paga un lloguer a ADIF de 500 euros al mes, i a més es fa càrrec del manteniment
dimecres, 3 de març del 2010
ADIF comença aquest mes la remodelació de les estacions de Calafell i Segur
Imatge d'arxiu de l'estació de Calafell
delCamp.cat
Les actuacions suposaran aixecar 67 centímetres les andanes en un tram de 200 metres per tal que els usuaris dels trens puguin accedir-hi amb més facilitat. Aixa mateix s’instal·larà una marquesina de 200 metres a banda i banda de les andanes.
Els treballs –que en el cas de Calafell tindran un cost de 2,4 milions d’euros, i en el de Segur, de dos milions d’euros– contemplen també la construcció d’un pas inferior per a vianants a les dues estacions. El pas connectarà les andanes amb un ascensor de vidre. Això suposarà que des dels passos inferiors actuals no es podrà accedir a les andanes, com succeeix actualment. Les actuacions busquen suprimir les barreres arquitectòniques, reforçar la seguretat i provocar que els usuaris del tren hagin de passar per l’estació i no per passos laterals.
Els treballs també contemplen el tancat del perímetre de les estacions, la col·locació de torns i en el cas de l’estació de Calafell, una profunda remodelació de l’edifici, que es troba en mal estat.
L’edifici de l’estació, que està catalogat, es troba parcialment apuntalat i al pis superior presenta un evident mal estat. Els treballs implicaran la remodelació de tot l’edifici, la col·locació d’una coberta nova, la remodelació de la façana i l’arranjament de les dues plantes. A la planta baixa se suprimirà una paret i es farà un bar nou, en un espai més ampli que l’actual. Les obres podrien estar enllestides la tardor d’enguany.
dilluns, 1 de març del 2010
La Cambra [de Tarragona] presenta al diputat del PSC Francesc Vallès les seves propostes ferroviàries
La Corporació reitera la necessitat de que l’alta velocitat arribi a Tarragona ciutat
El president de la Cambra de Comerç de Tarragona, Albert Abelló, acompanyat per l’Assessor de la corporació, l’arquitecte Xavier Climent, s’han reunit aquest dilluns amb el diputat del PSC, Francesc Vallès, a qui han traslladat les propostes ferroviàries de la Cambra a les comarques de Tarragona, però amb especial incidència amb el que té a veure amb la necessitat de l’arribada de l’alta velocitat a la Capital amb l’objectiu de que aquesta no quedi en cul de sac.
La Cambra de Tarragona considera que ara és el moment de plantejar la nova estació intermodal a l’entorn urbà de la ciutat, però encara més important: cal donar un pas endavant i estudiar els diferents escenaris possibles perquè el bypass sigui una realitat.
Francesc Vallès ha escoltat els plantejaments de la Cambra de Tarragona i s’ha compromès a donar-los a conèixer i traslladar-los davant del Ministeri de Foment. I ha agraït les aportacions i reflexions de la Cambra entorn el nou model ferroviari a les Comarques de Tarragona.
Recordem que el passat 12 de febrer els representants de la Cambra es van reunir amb els diputats de CiU i PP, Jordi Jané i Francesc Ricomà respectivament per expressar-los aquestes necessitats; en aquella ocasió i per problemes d’agenda, Francesc Vallès no hi va assistir, pel que la reunió es va traslladar a aquest dilluns.
El passat 12-F, tant Janè com Ricomà es van comprometre a recolzar les peticions tarragonines davant el Congrés del Diputats, agafant el compromís de defensar el “bypass” amb l’alta velocitat i fer expressament aquesta petició davant de l’Estat.
Des de la Cambra es demana que s’estudien els tres possibles escenaris de “bypass” ferroviari per Tarragona amb profunditat; considerant que el més factible a curt termini seria el que retrobaria novament el Corredor del Mediterrani a l’alçada de Sant Salvador.
La Cambra de Tarragona considera que ara és el moment de plantejar la nova estació intermodal a l’entorn urbà de la ciutat, però encara més important: cal donar un pas endavant i estudiar els diferents escenaris possibles perquè el bypass sigui una realitat.
Francesc Vallès ha escoltat els plantejaments de la Cambra de Tarragona i s’ha compromès a donar-los a conèixer i traslladar-los davant del Ministeri de Foment. I ha agraït les aportacions i reflexions de la Cambra entorn el nou model ferroviari a les Comarques de Tarragona.
Recordem que el passat 12 de febrer els representants de la Cambra es van reunir amb els diputats de CiU i PP, Jordi Jané i Francesc Ricomà respectivament per expressar-los aquestes necessitats; en aquella ocasió i per problemes d’agenda, Francesc Vallès no hi va assistir, pel que la reunió es va traslladar a aquest dilluns.
El passat 12-F, tant Janè com Ricomà es van comprometre a recolzar les peticions tarragonines davant el Congrés del Diputats, agafant el compromís de defensar el “bypass” amb l’alta velocitat i fer expressament aquesta petició davant de l’Estat.
Des de la Cambra es demana que s’estudien els tres possibles escenaris de “bypass” ferroviari per Tarragona amb profunditat; considerant que el més factible a curt termini seria el que retrobaria novament el Corredor del Mediterrani a l’alçada de Sant Salvador.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)